စာမ်က္ႏွာမ်ား

Monday, April 8, 2013

ငရဲသို႔သြားသည့္ကား (ပထမပိုင္း)


ပရိတ္သတ္ရဲ့အားေပးမႈ႔ေပၚကို မူတည္၍ ေနာက္ထပ္ဇာတ္လမ္းတပုဒ္ကို ကၽြန္ေတာ္ေရးသားတင္ျပေပးလိုက္ရပါတယ္၊ ဒီဇာတ္လမ္းကို အခုမွစဖတ္မည့္သူမ်ားသည္ “ကမ္းစပ္ေရာက္မွက်တဲ့ငရဲ” ဇာတ္လမ္းကိုဖတ္ထားမွသာ အဆက္အစပ္မိမည္ျဖစ္ပါသည္….

ငရဲသို႔သြားသည့္ကား

ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ဦးစလံုးရဲ့ရင္ထဲတြင္ ငရဲမွျပန္ထြက္လာခဲ့သည့္အလား ခံစားခဲ့ၾကရျပီး၊ အနီးဆံုးရြာ(သို႔)ျမိဳ႕တျမိဳ႕ကို ေတြ႔ဖိို႔ကိုသာ မွန္းေမွ်ာ္၍ တေရြ႕ေရြ႕ျဖင့္ ေတာလမ္းမ်ားကိုျဖတ္ေက်ာ္လာခဲ့ပါသည္။

“ေမာင္…”
“ေျပာေလ ခိုင္…”
“ခိုင္ ေမာေနျပီ နားရေအာင္လား… ခိုင္ေရလည္းဆာေနျပီ၊ ဒီနားမွာေခ်ာင္းေလးဘာေလးရွိလား ၾကည့္ၾကည့္ပါလားေမာင္ရယ္..”
“အင္း..အင္း..ေမာင္ၾကည့္ေပးမယ္ေလ”
ကၽြန္မလည္းအေမာအပန္းေျဖရန္ သစ္ပင္ၾကီးတပင္ေအာက္တြင္ မွီ၍နားေနလိုက္ပါသည္၊ ေမာင္ကေတာ့ ေရရလိုရျငားဆိုျပီး အနီးအနားကိုသြားေရာက္ၾကည့္ရႈ႕ေနပါေတာ့သည္။ ခဏခန္႔အၾကာမွာေတာ့ ေမာင္ျပန္ေရာက္လာပါသည္။
“ခိုင္ေရ…ေခ်ာင္းတခုေတြ႔တယ္ခုိင္…”
“ဟုတ္လား..ေမာင္ ဘယ္နားမွာလဲ..”
“အေရွ႕ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာခိုင္…”
“ဒါဆိုသြားၾကမယ္ေလ…”
“အင္းးလာ ခုိင္ထ..”
ေမာင္က ကၽြန္မလက္ကို လွမ္းတြဲျပီး ကၽြန္မကို ထူေပးပါတယ္၊ ကၽြန္မလည္းေမာင္လက္ကုိ တြဲလို႔ ေခ်ာင္းရွိရာကို လွမ္းေခၚခဲ့ပါေတာ့သည္။
ေခ်ာင္းနားကိုေရာက္မွဘဲ ေရေသာက္စရာရွိတာေသာက္၊ ကိုယ္လက္သန္႔စင္ျခင္းကို ျပဳလုပ္ပါတယ္၊
“ေမာင္…ခိုင္တို႔ကားရွိရာကိုျပန္ၾကမယ္ေလ”
“ခုိင္ရယ္…ေမာင္လည္းျပန္သြားခ်င္တာေပါ့ ဒါေပမယ့္လမ္းမွမမွတ္မိေတာ့တာ…”
“ေမာင္ဘဲ ခိုင့္ကို ဒီေခၚလာတာေလ… ေမာင္လမ္းေတြမသိဘူးလား..”
“ေခၚလာတာကေတာ့ ေခၚလာတာေပါ့ ခုိင္ရယ္၊ ေမာင္လည္း ကမ္းေျခကို ဘယ္လိုလာရမလဲဆိုတာဘဲ သိတာ တျခားဟာေတြေမာင္မသိဘူး ခိုင္ရဲ့..”
“ေမာင္ မသိေတာ့ အခု ခုိင္တို႔လမ္းေပ်ာက္ျပီ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ”
“ဒီလိုဘဲရွာရင္းေတြ႔မွာေပါ့ ခုိင္ရယ္..စိတ္မေလ်ာ့ပါနဲ႔…”
ကၽြန္မလည္း ပင္ပန္းလြန္းလာသျဖင့္ ေမာင့္ကို ေဟာက္ေနမိေသာ္လည္း ဒါသည္ ေမာင့္အမွားလည္းမဟုတ္ေပ၊ ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ ေခ်ာင္းကိုျဖတ္လို႔ ဆက္ေလွ်ာက္လာခဲ့ၾကပါတယ္၊ ဒီလိုနဲ႔တေနရာအေရာက္မွာေတာ့ ကားသြားသံ ေဟာခနဲကို ၾကားလိုက္ရပါတယ္။
“ခုိင္ ၾကားလား… ကားစက္သံေလ..”
“ၾကားတယ္ေမာင္ ျမန္ျမန္လာ ခုိင္တို႔အသံလာရာကို အျမန္သြားၾကမယ္”
သိပ္မၾကာခင္မွာဘဲ ကားလမ္းမၾကီးကို ေတြ႔လိုက္ရပါေတာ့သည္။ ကၽြန္မလည္းေတာ္ေတာ္ေပ်ာ္သြားပါတယ္၊ ေမာင္ေရာကၽြန္မေရာ အလြန္ေပ်ာ္သြားသျဖင့္ တေယာက္ကိုတေယာက္ဖက္၍ပင္ ခုန္ေနမိပါေတာ့သည္။
ခုနကေမာင္းသြားေသာ ကား၏လမ္းေၾကာင္းၾကီးအတုိင္းကို ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ လိုက္ခဲ့ၾကပါသည္။ အခ်ိန္သည္ ညေနပင္ေရာက္လာပါျပီ ကၽြန္မတို႔သည္ ေနာက္ထပ္ကားတစီးတေလကိုမွ် မေတြ႔ရေသးေပ၊ အခုအခ်ိန္တြင္ေတာ့ ေမာင့္ဗိုက္ေရာ၊ကၽြန္မဗိုက္ပါ အသံစံုတီး၀ုိင္းအတိုင္းပင္ ျမည္တီးေနျပီျဖစ္ပါသည္။
ကံေကာင္းျခင္းေတြက ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ထံ ၀င္ေရာက္လာၾကဟန္တူပါသည္၊ ကၽြန္မတို႔ေနာက္မွ ကားသံသဲ့သဲ့ကို စတင္ၾကားလိုက္ရပါေတာ့သည္။ ကၽြန္မတို႔လည္း ေရာက္လာေသာ ကားကို လက္ယမ္းျပ၍ တားလိုက္ေသာအခါ ကားသည္ျဖည္းညွင္းစြာရပ္သြားျပီး ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ဦး၀င္ႏိုင္ရန္ တံခါးကိုဖြင့္ေပးပါသည္။ ကၽြန္မတို႔လည္း အလုိက္သင့္ပင္တတ္လိုက္ၾကပါသည္။
“ခင္ဗ်ားတို႔က ဘယ္သြားၾကမလို႔လဲဗ်”
“ကၽြန္ေတာ္တို႔လင္မယားက ပင္လယ္ကမ္းစပ္ကုိလာတာဗ် အဲ့မွာလမ္းေပ်ာက္ျပီး ဒီကိုေရာက္လာခဲ့တာဘဲ”
ေမာင္က ဖံုးဖိ၍ အျဖစ္မွန္ကိုမေျပာဘဲ အနည္းငယ္လႊဲေျပာလိုက္ပါသည္။
“ခင္ဗ်ားတို႔ေျပာတဲ့ ေနရာနဲ႔ ဒီနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ လွမ္းတယ္ဗ်…”
“ဟုတ္လား…မသိပါဘူးဗ်ာ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း လမ္းေပ်ာက္ေတာ့ ရမ္းေလွ်ာက္ရင္း ဒီေရာက္လာတာဗ်”
ကားသည္ဘယ္ကို ဦးတည္သြားသည္ကိုေတာ့ ကၽြန္မတို႔မသိခဲ့ပါ၊ ကၽြန္မလည္းလည္းအလြန္ပင္ ပင္ပန္းလာသျဖင့္ ေမာင့္ပုခံုးထက္မွာပင္အိပ္စက္လိုက္ပါေတာ့သည္။
ကားရပ္၍ ကၽြန္မႏိုးလာေသာအခါတြင္ေတာ့ ကၽြန္မေဘးတြင္ေသြးသံတရဲရဲႏွင့္ ေတာင့္ေတာင့္ၾကီးျဖစ္ေနေသာ ေမာင့္ကိုေတြ႔လုိက္ရပါေတာ့သည္။
“ေမာင္..ေမာင္…ရွင္ဘယ္လိုလုပ္လုိက္တာလဲ…”
ကားသမားသည္ ကားေပၚမွဆင္းျပီးေနာက္ ကၽြန္မရွိရာဘက္ တံခါးသို႔ေရာက္လာျပီးေနာက္…
“ဆင္းစမ္း…ဆင္းစမ္း…”
ကၽြန္မလည္းအတင္းရုန္းကန္ရင္းနဲ႔ဘဲ သန္မာလွေသာ သူ၏လက္ေမာင္းအားကို မယွဥ္ႏိုင္သည္မို႔ အဆံုးတြင္ သူဆြဲေခၚရာ ဂိုေဒါင္တခုသြင္းသို႔ သြင္းျခင္းကိုခံလိုက္ရပါေတာ့သည္။
ထို႔ေနာက္သူက ကၽြန္မအားဂိုေဒါင္တံခါးကို ပိတ္၍ထားခဲ့ပါေတာ့သည္။
ကၽြန္မေတြးေနမိတာကေတာ့ ေမာင္ ေသသြားျပီလား၊ ဒါမွမဟုတ္ဒဏ္ရာအၾကီးအက်ယ္မ်ားရေနတာလား စသည္ စသည္ျဖင့္ ေတြးေတာရင္းနဲ႔ ကၽြန္မရင္ထဲမွာ ကၽြန္မအတြက္ထက္ ေမာင့္အတြက္ကိုသာ ေတြးပူေနမိပါေတာ့သည္။
“ကြီ်…” ဆိုသည့္အသံၾကားသည္ႏွင့္ ကၽြန္မသည္အလန္႔တၾကား ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္၊
“ေကာင္မ ဒီကိုလာစမ္း… လာလို႔ေျပာေနတယ္ေလ…”
ကၽြန္မကေတာ့ သူဘယ္လိုေျပာေျပာ သူ႔နားမသြားဖို႔ဆံုးျဖတ္ထားသျဖင့္ နံရံေထာင့္တြင္သာ ေထာင့္ကပ္ေနလိုက္ပါေတာ့သည္။
“လာလို႔ေျပာေနတာကို မလာဘူးလား…”
သူေတာ္ေတာ္ေဒါသထြက္လာပံုရပါတယ္ ကၽြန္မကို အစိမ္းလိုက္၀ါးစားေတာ့မည့္ မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ၾကည့္ေနျပီး သူ႔ခါးတြင္ပတ္ထားေသာ ခါးပတ္ကို ဆြဲျဖဳတ္ခ်လုိက္ပါတယ္၊
“နင္မလာရင္ ငါလာျပီ”  ဟုဆိုျပီးေနာက္ ကၽြန္မနားကိုေရာက္လာျပီး ခါးပတ္ျဖင့္ တရႊန္းရႊန္းျမည္ေအာင္ ရိုက္ႏွက္ပါေတာ့သည္၊ ကၽြန္မလည္း ေရွာင္တိန္းေသာ္လည္း ခါးပတ္၏ရုိက္ခ်က္မ်ားသည္ တိက်လြန္းသျဖင့္ ကၽြန္မေရွာင္တိန္းမႈ႕သည္အရာမထင္ခဲ့ပါ။

No comments:

Post a Comment